تبلیغات
سهام برتر - شرایط انتخاب کارگزار مناسب خود:
سهام برتر
بزرگترین محدودیت انسان، ساخته ذهن اوست
حاصل تجربه من در بورس ایران، درک نقاط ضعف و قوت آن است. شناخت این نقاط من را بر آن داشت که با صدای بلند و رسا از عموم مردم ایران دعوت نمایم که در بازار سرمایه کشور مشارکت نمایند و از پتانسیلهای بالای آن بهره جویند.
این مشارکت گامی بلند جهت بهینه سازی اقتصاد فردی و اجتماعی است که در تمام دنیا نیز متداول است. در هر مکانی که این مشارکت به صورت حداکثری و با قانونمندی صورت پذیرفته است حاصلی جز بالندگی اقتصاد نداشته.
اما در پس این دعوت نکاتی نهفته است که حتما مدعوین باید از آن مطلع باشند. بازار سرمایه کشور ما دچار فقدان آموزش است و همین نکته عامل مهمی برای جلوگیری از ورود اقشار مختلف اجتماع به آن است زیرا مردم هیچگاه دست بکاری نمی زنند که از آن اطلاعی ندارند و هرگاه به خلاف عرف چنین کردند پاداشی جز زیان نصیبشان نشده است.
لذا رسالت خود را بر آن دیدم که با نوشتن یک وبلاگ به زبان ساده و با ظاهری دوستانه گامی کوچک در جهت جلب مشارکت حداکثری جامعه در بازار سرمایه بردارم. امیدوارم که با یاری خداوند منان و استقبال شما دوستان عزیز این رسالت را به پایان رسانم. انشاالله

شرایط انتخاب کارگزار مناسب خود:

پنجشنبه 11 شهریور 1389

نویسنده: محمد حقیقت | طبقه بندی:آموزش مقدماتی بورس، 

1) حجم سرمایه سرمایه گذار: به عبارتی در انتخاب کارگزار باید دقت نمود که کارگزار برای چه مقدار سرمایه هایی کار می کند و آیا سرمایه ما در حدی است که کارگزار برای ما معامله کند. اصولا کارگزاران به نسبت حجم سرمایه افراد آنها را در اولویت قرار می دهند. فرضا کارگزاری که اکثر مشتریان آن دارای سرمایه های بالای 100 میلیون تومان باشند برای سرمایه گذار با سرمایه 10 میلیون مناسب نیست.

2) تعداد مراجعه کنندگان به کارگزار: به این معنی که آیا کارگزار فرصت رسیدگی به درخواستهای همه مشتریان را دارد. چرا که در غیر این صورت شاید به علت عدم فرصت کارگزار برای انجام درخواستهای خرید و فروش مشتریان درخواست ما به روزهای بعد موکول شود و این مسئله با توجه به ارزش زمان در معاملات بورس ممکن است موجب از دست رفتن برخی فرصتها شود.

3) نوع شخصیت خریدار در ارتباط با کارگزار (حقیقی یا حقوقی): برخی از کارگزاریها اکثرا دارای مشتریانی با شخصیت حقوقی می باشند که برای اشخاص حقیقی مناسب نمی باشند.

4) رتبه کارگزار از نظر حجم خرید و فروش: هر چه رتبه کارگزار از نظر حجم معاملات بالاتر باشد نشاندهنده فعالیت بیشتر آن کارگزار می باشد و نکته مثبتی به حساب می آید به شرط اینکه مورد اول یعنی حجم سرمایه، سرمایه گذار رعایت شود پس بهتر است از میان کارگزارانی که سرمایه ما با سرمایه مشتریان آنها همخوانی دراد کارگزاری را انتخاب کنیم که دارای حجم معاملات بیشتری باشد یا به عبارتی فعال تر باشد.

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

← آخرین پستها

← نویسندگان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :